Afspraken
Voor het maken van een afspraak, het inzien van uitslagen of een vraag stellen aan de huisarts gaat u naar ons online portaal: www.huisartsdichtbij.gezond.nl
U kunt kiezen voor het maken van een fysieke afspraak, een telefonische afspraak of een afspraak via beeldbellen.
Voor het maken van afspraken kunt u ook ’s ochtends tussen 8:00-12:00 uur bellen met de assistente.
Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw eventuele klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
Wanneer u de praktijk belt hoort u een keuze menu:
Keuze 1: Spoed
Keuze 2: Herhaalrecepten
Keuze 3: Informatie over inschrijvingen
Keuze 4: Assistente voor het inplannen van een afspraak, of overige vragen
Keuze 5: Intercollegiaal overleg
Meer tijd nodig?
Een standaardafspraak duurt 10 minuten.
Heeft u meerdere klachten of vragen, vraag dan om een dubbele afspraak van 20 minuten.
Telefonisch spreekuur
Voor eenvoudige vragen kunt u ook gebruik maken van het telefonische spreekuur.
Vraagt u voor 10:00 uur een telefonisch consult aan, dan wordt u dezelfde dag door de huisarts teruggebeld.
Huisbezoek
Wanneer het medisch gezien niet mogelijk is om naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u thuis bezoeken. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek wordt afgelegd. Indien het huisbezoek dezelfde dag gewenst is, verzoeken wij u om deze voor 10:00 uur aan te vragen.
Uitslagen
Voor de uitslag van een onderzoek kunt u kijken in uw dossier op www.huisartsdichtbij.gezond.nl
Binnengekomen uitslagen worden door de huisarts verwerkt in uw dossier. De huisarts noteert in uw dossier wat de uitkomst van het onderzoek is en het plan van aanpak.
Bij vragen hierover kunt u kiezen voor een e-consult met de huisarts of bellen met onze doktersassistente.
Afspraak tijdig afzeggen
Bent u verhinderd voor uw afspraak, geef dit dan uiterlijk één werkdag van te voren door aan de assistente. Er wordt dan zo mogelijk direct een nieuwe afspraak voor u ingepland. Er zullen dan géén kosten berekend worden.
Het no-show tarief
Helaas komt het steeds vaker voor dat patiënten niet verschijnen op het spreekuur bij de huisarts of de praktijkmedewerker. In deze gereserveerde tijd kunnen andere patiënten geholpen worden. Derhalve hanteren wij met ingang van 1 januari 2020 een ‘no-show’ tarief. Dit betekent dat bij niet tijdig afzeggen (minstens 24 uur tevoren) of bij het niet verschijnen op de afspraak, er kosten in rekening zullen worden gebracht.
Dit geldt voor alle consulten, ook bij de assistente en praktijkondersteuner.
Kosten
Het no-show tarief is een schadevergoeding voor de kosten die de praktijk maakt.
De tarieven bedragen:
– Enkel consult (10 min) € 15 ,-
– Dubbel consult (20 min of langer) € 30 ,-
De rekening zal per post worden verstuurd. Indien de rekening voor een volgende afspraak niet is betaald, zal deze voorafgaand aan de volgende afspraak aan de balie moeten worden voldaan.